Jeg har en et par kameraer som jeg lejer ud.
Mit oprindelige ENG/EFP kamera, er et Panasonic EVA1, der måske har et par år på bagen, men som altså stadig er et 4k – reelt 5,9K downsampled, kamera, der kan optage i op til omkring 400 Mbit/s.
Kameraet kan også bruge som et RAW kamera, der så kræver en ekstern optager.
jeg har det en sådan, og kan derfor tilbyde 4K i lineær 10Bit, der – i følge producenten – svarer til 12bit video, hvilket bare betyder at det er muligt at få rigtigt meget med hjem og nok til at det – stort set – er muligt at skabe alle ønskede looks.
Kameraet kan lejes ud med glas pakker som Leica R, Zeiss ( en kombination af classic, milvus og snart Contax, alle med EF mount ), eller – sidste nye sats, en serie Voightländer fra 50erne. ( der kommer med EF mount, men som i flere tilfælde ikke virker på DSLR kameraer )
Jeg kan også tilbyde en serie Pentax, der netop er blevet udvidet med deres Fat35mm f2, fra 70-71, hvilket betyder at denne serie nu består af at fra 35mm til 105 f24 ( mest 6×7 glas og lidt 135 ).
Vil du hellere have fingre i vores LTM/FL Canon glas, skal du tjekke vores andet kamera ud.
Dette der er et 16bit kamera, konkret et RED Komomo gen1, så ingen SloMO, men altså et “spejlløst” kamera, der kan bruges med alt fra Rangefinder glas, til LTM og RF mount glas.
Når jeg lige får nævnt RF mount glas, er det fordi jeg roder videre med Kowa glas,. hvor den nyeste – en 28mm f3,2, der er hacket til ( omkring f2,4 ) nu har fået sit eget RF mount ( er født med et kamera, hvorfra den – normalt – ikke kan fjernes ).
Flere er mine Kowa glas er således “hjemmelavede” glas, der er netop så umulige at arbejde med, at du virkelig skal ville Kowa looket, før du hopper på ( mine ) hjemmelavede glas.
Planen er dog at udvide denne seri her i 2024.
Mere om det senere.
Som udgangspunkt lejer vi kun vores RED ud til folk vi kender, eller med operatør.
Vi har også moderne glas, i form af Sigma DSLR glas ( fra 14mm til 50mm ) og et par Tokina Cine zooms.