Gennem årene som TV fotograf kom der stadig flere reklamefilm ind i porteføljen
Derfor var det en naturlig udvikling også at begynde at tage corporate jobs ind.
Forskellen på de mange – typisk – lav og mellem -budget reklamefilm jeg har fotograferet og corporate video, er jo blot at det er virksomheder der kommunikerer B2B eller internt, i stedet for andre virksomheder der har en plan om at sælge en masse varer via TVC ( TV reklamer ).
I dag laver jeg stadig mere Corporate “TV” i form af alt fra dækning af konferencer, der skal klippes sammen til messer, til internt brug, eller til fremtidige konferencer.
Desuden er et par af de selskaber jeg ofte leverer til, begyndt at sælge “pakker” der inkluderer undertegnede med eget udstyr.
Formodentligt fordi jeg har prissat denne vare endog meget venligt, nu hvor mit aldrende EVA-1 ikke er helt så meget ude og løbe som det var tidligere.
Jeg har ( sidste sommer ) investeret i RED Komodo kamera, der er et 6K kamera, der optager i netop så høj en kvalitet at det ikke er realistisk at bruge dette på Corporate jobs, med mindre at der er tale om interviews med direktøreren eller andet, som jeg såmænd også laver en del af.
Komodo brænder nemlig 512GB plads af på omkring 21 minutter, når der optages i “mellem kvalitet”.
Mit Komodo er omvendt det kamera jeg bruger til mere kreative ting, herunder kunst og artist videoer, og andet, hvor det ikke er vigtigt at data fylder lidt, og at der kan optages i det uendelige.
Herunder et billede af nyheden, der lejes ud med operatør og enten Leica R’s, Canon Rangefinder/FL glas, Zeiss primes eller en – eller begge – Tokina zoom‘s jeg også har investeret i.
Her en direktør i miljø, kort før optagelsen.